enviktigblogg

En blogg om min kamp mot kilona (och lite annat)

Måndagsvägning nr 74

Kategori: Allmänt

-0,5 kg. Då är jag tillbaks på exakt 20 kg neråt:)

Igår åkte barnen till sin pappa igen. Jag for till gymmet och körde ett pass. Så skönt! Sen hem och softa lite......

Idag har jag jobbat, sen in till Gröna Lund och kolla på Eric Gadd. Så bra!!!!

Nu är jag astrött, måste sova.......

Ikväll...

Kategori: Allmänt

......åt vi middag på stranden. Orkade bara inte laga middag i den här värmen. Hanna och Max delade på en Calzone och jag åt en kebab med bröd. Jättegott och mysigt. Sen badade barnen och jag låg på filten och jäste.....

Enkelt i värmen;)

Max och jag fular oss.....

Muffins...

Kategori: Allmänt

Dagarna flyter på, har jobbat dagarna och sen hem och göra middag mm. Igår kväll åkte vill till Kungsängen och hälsade på min guddotter med familj. Hon har blivit så stor!

Ikväll bakade jag muffins, barnen var ute och lekte. Dom blev inget vackra men goda. Jag måste köpa mig en sån där muffinsplåt så dom inte flyter ut....haha......nu ska jag ju inte käka så mycket sånt men barnen vill ju ha;)

Bifogar en bild på eländet....

Måndagsvägning nr 73

Kategori: Allmänt

+1,4.....det gick inte att hålla igen sista semesterveckan......haha.....trots all träning, men det kanske bara är muskler;)

Max vaknade med 38.8 graders feber, så jag fick vara hemma med honom idag. Han har sovit till och från hela dagen, knappt ätit något, druckit vatten mest. Hanna och jag har legat i soffan och kollat film. Stekte pannkakor till middag. Nu ska vi se en film till.......

Söndag 17 juli

Hej hopp!

Vakna vid 8.30 drog mig en stund. Käka frulle, for till gymmet. 10 min crosstrainer, 20 min cykel sen styrka. Ner på ICA och handla lite i mina svettiga träningkläder...haha....

På em kom Hanna och Max, vilken lycka! Vi åkte till mor och far i Grillby. Rätt ner i poolen, sen softa på solstolen. Käkade middag, tjocka korvar och pommes, mums!

När vi kom hem hjälpte Hanna mig att möblera om i v-rummet. Vill ha en mysigare sovhörna, tyckte det blev bra. Sen började Max klaga på att han hade ont i huvudet, var alldeles varm, tog tempen. 38 grader. Sen somna han i soffan. Jag börjar jobba igen imorgon efter semestern så jag hoppas Max piggar på sig tills imorn.....

Ha d!

Svettig Malin på gymmet......obs ingen var där, bara jag, därav fotot;)

Dagens lunch, salamimackor, ägg och majo

Max och Hanna i Grillby

Lördag 16 juli

Kategori: Allmänt

Sov till ca 9.30, skönt! Käkade frukost sen till gymmet, löpband, cykel och styrka. Städade, packade upp två flyttkartonger som stått i v-rummet, ingen ordning på mig;)

Hittade en groda i hallen....haha....undra vad det betyder;)
Jag kysste den så nu får vi se....

Grodan!

Tisdag 12 juli

Kategori: Allmänt

Vakna vid 8, starta datorn, åt frukost, kolla nätet, åkte till gymmet, sprang 25 min på bandet, cyklade tio min, gjorde några maskiner, åt lunch, kolla datorn, gick ner och la mig på stranden, gick hem, duscha, kolla datorn, åkte till bästa brorsan med familj, åt middag, kolla datorn, slappar i soffan, ska sova över.....

Måndagsvägning nr 72

Kategori: Allmänt

-1,0 på vågen. Totalt -20,9 kg. YES!!!!

Igår åkte barnen till sin pappa igen, jobbigt....men så är det.....tur man har fina vänner:)

Jag är inne på min sista semestervecka, hoppas att vädret fortsätter vara fint! I förmiddags tog jag en cykleltur runt bålsta, det va riktigt skönt. Tvättat och städat, det vanliga....

Älgsafari

Kategori: Allmänt

Idag har vi varit på älgsafari med mina föräldrar och bror med familj. Det var jättehäftigt! Tama älgar som kom fram och man kunde klappa dom! Det kan jag varmt rekommendera....www.gardsjoalgpark.se

I väntan på älgarna...

Bästa svägerskan och bästa brorsan och jag då

Nu är det snart dags

Där är den! Leif heter guiden, kanonkille!

Hanna och kusin Emma klappar

Jag fick oxå klappa!

Sen åkte vi hem till mamma o pappa o badade pool o käkade middag:)

Åååå....

Kategori: Allmänt

....va härligt det är med sommar, värme, sol och bad! Vi hade det jättetrevligt hos min bror och hans familj:) Det blev två dagar på stranden, god mat och faktiskt lite vin på onsdagskvällen;)

Idag har vi varit på stranden här hemma. Två andra ensamma mammor kom oxå ner, vi har våra 8-åringar i samma klass. Jättetrevligt med nya bekantskaper och vänner/grannar!!

Ut på cykeltur med svägerskan.....blev ju 1,2 mil:)

Bästa svägerskan!

Kategori: Allmänt

Bästa svägerskan och jag cyklade 1,2 mil idag, så skönt och härligt! Det är så fint vid Edsviken. Jag lånade brorsan hoj, en Sjösala, jag vill oxå ha en sån! På em åkte vi till Stinsen en sväng, köpte ett halsband, läppstift och trosor;-). Sen slank två kulor italiensk glass ned. Nu hoppas vi på sol och värme imorgon så vi kan ligga på stranden.... Ha d!

Måndagsvägning nr 71

-0.5 kg. Ynka ett gram kvar till 20-kilos gränsen.... Nu är jag och barnen i Sollentuna hos bror med familj. Vi ska sova några nätter här, jättetrevligt! Ikväll har jag sett Alice Cooper på Grönan, grym gubbe:-)han kan fortfarande rocka;-). Förrässten så drog svägerskan med mig ut på en joggingtur idag....så nu är jag slut som artist....haha.... Ha d!

Västerås Cityfestival

Kategori: Allmänt

Igår kväll åkte jag och några vänner till Västerås på festival. Jättemycket folk och hög stämmning. Åt en kebabtallrik, å så gott det var;)
Sen upträdde Septemeber och Petter. September va bra men Petter var strået vassare. Dansade så svetten rann.....så bra han är live!
Jag körde förässten så inga alkoholkalorier intogs....haha......det slog mig faktiskt att jag har haft semester i 11 dagar och inte druckit en endaste droppe alkohol.....än;)

Maria jag och Lisa

September soundcheckar i bakrunden

Petter in action

Röj......haha

Ikväll kommer barnen till mig igen....JIPPI!!!!

Ziggey Marley

Kategori: Allmänt

Igår såg jag Ziggey Marley på Gröna Lund. Vilket drag det var, hur mycket folk som helst! Dansade hela konserten igenom, så varmt men ack sån stämmning.

Ziggy in action

Ikväll bär det av till Västerås Cityfestival, Petter och September uppträder!