enviktigblogg

En blogg om min kamp mot kilona (och lite annat)

Valborgsmässoafton

Kategori: Allmänt

Så har vi sagt adjö till vintern och välkomnat våren.

Jag har barnen extra ikväll och natt. Efter valborgsburriton åkte vi till Brasan. Eller Max och Emil var en stund i skejtparken först. Jag drog till Helena en sväng. Sedan till brasan. Hanna skulle sova i tält med två kompiar. Efter mycket om och men så gick dom med på att inte slå upp tältet i ösregnet...jag åkte och hämtade dom vid 21.30 och dom sover här istället.

Emil följde med hem och käkade middag.

Grabbarna laddar.

Emils mamma Ramona och mamman.

Undrar om det blir hojväder imorgon...

Skogstur

Kategori: Allmänt

När jag kom hem efter jobbet käkade jag mellis sedan cyklade jag över x-ets cykel som jag lånat på obestämd tid. Han behöver den och jag gör ju inte det längre.

Joggade en tur ner mot centrum och sedan hem. Var så sugen på att cykla lite till så jag tog en tur till Lidl och handlade sedan hem. Gick in och lämnade ryggsäcken sedan ut igen. Provade på att cykla i skogen här borta nedanför tågspåret typ. Hittade en massa stigar. Det var riktigt roligt att cykla bland kottar och rötter. Just ja, provade att cykla på stranden men det gick knappt.

På tisdagar rider vi med elever vid Håbo ridklubb. Passade på att mysa lite med hingsten.

Ägg och mandlar till mellanmål.

Sjukt bra med låsbar dämpgaffel. Bara att dra på fjädringen i skogen.

Som taget ur "Frozen". Ska ni vakna snart era kärlekstroll...?

Det gick som på räls.

Perfekta stigar.

Var så attans hungrig när jag kom hem. Slog på stort och stekte en 150 g hamburgare och massa lök.

Mitt startbevis för Vansbrosimningen kom på mailen igår. Bara skaffa våtdräkt då...huuu...

SoooooooL

Kategori: Allmänt

I fredags åkte barnen igen. Jag hade en skön fredagskväll.

I lördags cyklade jag till mamma och pappa. Dom blev glatt överraskade när jag kom på hojen. Fick god kyckling till lunch sedan cyklade jag hem. 58.64 km blev det. Var helt slut resten av dagen. Gick ner till stranden och la mig på en filt och somnade till. Sedan blev det soffläge resten av kvällen. Åkte och köpte mig en påse godis och kollade Vikings. Gick och la mig 22. Somnade på en gång.

Idag for jag till brorsan och våldgästade. Dock ej på hojen. Dom håller på att anlägga trall på framsidan. Solade en del samt hjälpte till. God lunch och god middag bjöd Marie på. Mycket trevlig dag.

Lite färg på benen skulle inte skada.

Lördagsmys

Trallala

Kunde inte bara sitta still och se på.

Härliga påsk!

Kategori: Allmänt

På påskafton åkte vi till mamma och pappa. Bror med familj kom oxå. Hade jättetrevligt och en massa god påskmat. Jag som inte äter sill tog och smakade mammas currysill och det gick faktiskt att äta. Riktigt gott. Dock var geggan godast. Till efterätt blev det kolatårta och sedan åkte stora godosskålen fram. Jag ick all-in på kalorierna.

I söndags förmiddag sprang jag en runda. Barnen var med sina kompisar. Åkte till arenan och jobbade på AIK-Norrköping. Hanna och Max klarade sig hemma själva.

Igår morse cyklade jag till Stäket och tillbaka. På eftermiddagen åkte vi till Sigtuna på picknick. Jensine, barnen och Helena hakade på. Ja Jensines svägerksa med barn oxå. Mycket folk i farten i det underbara vädret. Efter middagen städade jag på min uteplats sedan var det skönt att lägga sig i soffan och glo på burken.

Idag har jag jobbat och friskvårdat. Cyklade till Ekolsunds slott och tillbaka. 34,68 km 1.32.55. Blåste som bara den.

Påskoutfit. Mina nya brillor.

Mot Grillby. Obligatorisk bilselfie. Hanna fotar numera.

Kusinerna

Maten

Galningarna tog ett premiärdopp. Emma var först i sedan gjorde Max bomben och pappa hoppade i. 15 grader i vattnet.

Syskonen

Coolaste mormorn

Cyklisten 37,56 km 1.43.23

Hänger i Sigtuna...

...som Jensine sa...haha...en härlig eftermiddag med många skratt.

Om två månader har man gått på sommarlov.

Pausade...

...lite ett tag...

Den 30 mars sprang jag Premiärmilen på Norra Djurgården i Stockholm. Ett lopp för alla. Sprang på 1.09.03. Är himla nöjd med det!

Cyklat några mil på hojen. Det går kanon. I måndags cyklade jag 3 mil på 1.27. Livet efter Vasaloppet är livet före Vätternrundan. Bara kämpa på.

För någon vecka sedan var jag hemma och låg sjuk tre dagar. Hade inte mycket feber men var för krasslig för att orka gå till jobbet.

Glad och stolt löperska.

Här brukar jag cykla förbi på min runda.

Ibland lägger jag mig i massagefåtöljen på rasten på jobbet. Sååå skönt.

Igår plockade vi ris som Max hjälpte till att pynta.

Idag har vi varit till Kista på bio. Såg The amazing Spiderman 2. Den var bra.

För övrigt så är jag inte tillsammans med Marcus mera. Kom fram till att vi tyvärr är för olika...så jag får fortsätta kyssa grodor och hoppas på att det blir en prins...haha...